Az erős autóforgalomnak számtalan rossz hatása van a lakókra: hangos és az általa okozott rossz levegő ideg- és légzőszervi megbetegedéseket okoz. Ezért olyan városnegyedeket szeretnék létrehozni, amelyek nem az autók, hanem az emberek számára vonzóak. A Magdolna negyedben új forgalmi irányokat jelölünk ki, átalakítunk kereszteződéseket, szélesebb járdafelületeket és járdaszigeteket hozunk létre.
A Magdolna negyedben a Dankó utca a Mátyás tértől egyirányú lesz a gépjárművek számára. További nagyobb beavatkozás, hogy a Magdolna utca Lujza utcai, Dankó utcai és Koszorú utcai kereszteződéseiben kötelező fordulási irányt jelölünk ki, mely a gépjárművezetőket érinti.
A lassabb gépjárművezetés elősegítése érdekében szűkítjük a forgalmi sávot, aminek köszönhetően több tér marad a parkolásra, és minden utcában megszüntetjük a járdán való parkolást. A gépjárművel közlekedőket kérjük, hogy fokozottan figyeljenek arra, hogy a kijelölt parkolósávon belül parkoljanak, főleg, ha nagyobb gépjárművet tartanak fenn.
A nagyobb kereszteződésekben is szeretnénk segíteni a gyalogosok közlekedését, például a Kálvária tér szélesebb járdafelületeket és járdaszigeteket kap a keresztezés megkönnyítésé érdekében.
Főbb műszaki tartalom:
- Járdafelszabadítás, azaz járdán való parkolás megszüntetése: 306 db
- Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 23 db
- Új gyalogosbarát kereszteződések száma: 6 db
- Gépjármű forgalmi irányok megváltozása: 6 db
- Gépjármű forgalmi szűrő: 3 db
- Kerékpárral használható új, kétirányú szakaszok: 13 szakasz
A Csarnok, Népszínház és a Magdolna negyed terveivel kapcsolatos véleményeket a Kesztyűgyárban tartott lakossági fórumon, az erre a célra kialakított online térképes konzultációs felületen és emailben szedtük össze. Rengeteg visszajelzést kaptunk a lakók saját tapasztalatai alapján, amiket követően jelentősen megváltoztak a tervek.
Az erős autóforgalomnak számtalan rossz hatása van a lakókra: hangos és az általa okozott rossz levegő ideg- és légzőszervi megbetegedéseket okoz. Ezért olyan városnegyedeket szeretnék létrehozni, amelyek nem az autók, hanem az emberek számára vonzóak. A Magdolna negyedben új forgalmi irányokat jelölünk ki, átalakítunk kereszteződéseket, szélesebb járdafelületeket és járdaszigeteket hozunk létre.
A Magdolna negyedben a Dankó utca a Mátyás tértől egyirányú lesz a gépjárművek számára. További nagyobb beavatkozás, hogy a Magdolna utca Lujza utcai, Dankó utcai és Koszorú utcai kereszteződéseiben kötelező fordulási irányt jelölünk ki, mely a gépjárművezetőket érinti.
A lassabb gépjárművezetés elősegítése érdekében szűkítjük a forgalmi sávot, aminek köszönhetően több tér marad a parkolásra, és minden utcában megszüntetjük a járdán való parkolást. A gépjárművel közlekedőket kérjük, hogy fokozottan figyeljenek arra, hogy a kijelölt parkolósávon belül parkoljanak, főleg, ha nagyobb gépjárművet tartanak fenn.
A nagyobb kereszteződésekben is szeretnénk segíteni a gyalogosok közlekedését, például a Kálvária tér szélesebb járdafelületeket és járdaszigeteket kap a keresztezés megkönnyítésé érdekében.
Főbb műszaki tartalom:
- Járdafelszabadítás, azaz járdán való parkolás megszüntetése: 306 db
- Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 23 db
- Új gyalogosbarát kereszteződések száma: 6 db
- Gépjármű forgalmi irányok megváltozása: 6 db
- Gépjármű forgalmi szűrő: 3 db
- Kerékpárral használható új, kétirányú szakaszok: 13 szakasz
A Csarnok, Népszínház és a Magdolna negyed terveivel kapcsolatos véleményeket a Kesztyűgyárban tartott lakossági fórumon, az erre a célra kialakított online térképes konzultációs felületen és emailben szedtük össze. Rengeteg visszajelzést kaptunk a lakók saját tapasztalatai alapján, amiket követően jelentősen megváltoztak a tervek.
© 2023 Rév8 Zrt. | Minden jog fenntartva
© 2023 Rév8 Zrt. | Minden jog fenntartva